Fra min mingler.dk blog… Du kan også se alle billederne som et lysbilledshow her

Hej Igen

I sidste weekend (den første weekend i november) har det været tid til den tredie latterweekend på Lyngsbolejren i Fredericia. Arrangeret af Else Bie og de andre latterglade mennesker fra latterklubben i Fredericia. De griner om onsdagen og vi grinede med dem hele weekenden.

Mig…Velkomst…dsc00479.jpgTeatersport…Teatersport…Teatersport…

Vi har grinet af hinanden, vi har grinet af os selv, både med og helt uden grund. Det er jo det, der er så dejligt ved latteryoga. Det giver den samme sunde virkning om du gør det ægte eller du gør det uægte. Om der er grund til at grine eller ej. Ham her (02:02 min inde i denne video) siger: Fake it, fake it untill you make it.

Teatersport…Teatersport…Teatersport…Teatersport…Forberedelse til aftenunderholdning…Åndedrætsterapi…

Nu har vi altså haft god grund til at grine. Vi har været på latter-orienteringsløb som tilbage til børnefødselsdage i skolen, sunget latter-sange, leget latter-lege, talt om vores latter-erfaringer og udvekslet latter-erfaringer. Vi har afholdt latter-workshops, både med stomp, teatersport og også en i at trække vejret.

Åndedrætsterapi…Hanne med sin hund og and…Morgenhilsen…Halloween…Klaverspiller…Klaverspiller…

Vi har også haft besøg fra Nordisk Selskab for Medicins Humor. En organisation af latter-glade læger, der tror på at deres patienter får det bedre af at grine. Da de er læger, gør de også andet og mere end “bare” at tro. De forsker i humors virkning på vores helbred, opsamler viden om latterens helbredende virkninger og hvorfor det er godt at le. De tror så meget på latterens virkning, at de inviterede os latterinstruktøre til at blive medlemmer. Og det har vi selvfølgelig sagt “ja tak” til :o)

Aftenunderholdning…Aftenunderholdning…
Aftenunderholdning…Aftenunderholdning…

De meget morgenkvikke tog et morgenbad i Lillebælt (brrrr). Jeg blev vækket kl. 05:00 som af et vækkeur af et snoooork begge nætter, så jeg har sovet godt i bilen på vej til Aarhus (og vågnet med hold-i-nakken), hvor Hanne har en aftale om at grine med de plet-skallede (kælenavn for en forening af Alopecia Areata patienter og deres pårørende).

Aftenunderholdning…Aftenunderholdning… Else Bie

Det har været godt for mig at opleve, hvordan latteryoga bliver modtaget udenfor latter-bevægelsen. Nu hvor jeg selv skal til at gå ud og dele det glade budskab: At latter er godt for helbredet. Og grine med mennesker udenfor bevægelsen. Jeg er blevet anbefalet at starte en fredagsklub: Le din stress og dine bekymringer væk og start din weekend med et godt grin… så du kan være mere nærværende overfor dem du elsker.

Aftenunderholdning…Aftenunderholdning…Aftenunderholdning…Aftenunderholdning…Dessert…Glade sange… så latter-englen må synge med :O)

Jeg kørte med ha ha hanne, Steen og et par flere på vej til Fredericia. Bl.a. Tekla, en ung dame på 80, der ligner en på max. 70… Ja, et lyst sind, et godt helbred og hang til humor, det virker altså foryngende. Noget kunne tyde på det :o)

Glade sange… så latter-englen må synge med :O)A’ heeer… prø a’ tae me en tæn’ik i un’enDe sør s’ær… det at tale med en tændstik i mundenJeg har prøvet…Svært og sjovt…Alle de latter-glade fra Latterweekenden i Fredericia 2006

Latter kan også give teaterbilletter. Jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige tak til Privat Teateret, fordi de har givet os hele 100 fribilletter til premieren på Løgn og Latin torsdag, med bl.a. Ulf Pilgaar og Dick Kaysø som to betjente, der har fået den “glædelige” opgave at fortælle et ældre ægtepar, at deres datter er død i et trafikuheld lillejuleaften. Det har bare været hylende skægt!…

Thi hi Fnise Fnis
Thomas

PS: På min mingler.dk blog har jeg mixet med en sang: SANG TIL GLÆDEN OG NUETS ÆRE. Den er god til at sætte en glad stemning under familiefesten, firmafesten og julefrokosten. Forfatter til sangen er den kendte An O. Nym…